torsdag 8 november 2012

Högtid för högrev!

Det har ju blivit lite modernt med långkok har jag förstått! Dillkött och kalops är ju gamla klassiker men nu har högreven fått ett uppsving! I helgen blev vi bjudna av vår mästerkock till son på en formidabel måltid på just detta. Tillagat i ugn i 7 timmar var köttet så mört att du bara behövde nudda i det med tänderna för att det skulle falla i sär, och till detta serverades en dragonsås som givetvis grundades på köttspadet och som fått koka in efter alla konstens regler. Al denterödbetor och en röra med bla.citronskal och persilja kompletterade det hela samt ett "stomp" (vispad potatismos med kronärtskocka) som bara smälte i munnen! Det roliga var att min väninna för flera månader sedan berättat om denna fantastiska högrevsgryta och även skickat mig ett recept! (hon ger inte upp hoppet om mig!!)


Så nu får ni det här av mig! Och under tiden när högreven tronar i ugnen kan ni titta på denna goda film och låta er inspireras ytterligare! Kolla bara när en av huvudpersonerna steker bruschetta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar